At sanse

 

Hvad elsker du duften af? 

Hvad elsker du at røre ved? 

At se på? 

At mærke… at lytte til… at være tæt på… 

Hvad giver det dig at mærke dine sanser? 

Vi skal skrue ned for tempoet for at have kontakt til vores sanselighed. Vi skal stoppe op. For vores sansesystem i vores krop og vores følelser er langsomme. De kan slet ikke følge med i et højt og handlende tempo. Derfor reagerer vi først bagefter når vi fx. kommer hjem fra en travl dag, eller sætter os, eller lægger os til hvile. Så mærker vi sansninger og følelser fra dagen. 

Vil vi gerne mærke vores sanser mere igennem dagen, og have os selv mere med, kan vi fx. 

  • bevæge os langsommere, 
  • skabe kontakt til vores åndedræt, 
  • spise med fuld opmærksomhed, 
  • læg mærke til hvad du ser omkring dig,
  • hvile dit blik på noget smukt, 
  • mærk temperaturen, 
  • lyt til naturens lyde 
  • og meget mere. 

✧ Hvad vækker virkelig dine sanser?

╰☆╮ Kærlige hilsner Pia Loumari

Se Open Heart Yoga kalender her med yogahold, yogaworkshops og kvindecirkler mm.

 
 

Comments are closed.